Monday, February 21, 2011

MAG@JEJAK BISNES RASUL

Jejak Bisnes Rasul, mengajak kita meneropong sejarah tinggalan Muhammad SAW melalui dimensi bisnes. Kita boleh merenung semula cara mengurus manusia dan bisnes yang klasik dan malar segar sepanjang zaman.

Ringkasan buku Jejak Bisnes Rasul

Amat sesuai dibaca bagi sesiapa yang sedang dan ingin memulakan perniagaan atau yang sedang terfikir-fikir apakah model terbaik yang boleh dipakai untuk sesuatu perniagaan. Bagi yang telah memulakan perniagaan juga boleh memiliki buku ini untuk memantapkan strategi perniagaan mengikut cara Rasulullah s.a.w. Buku ini akan memberi panduan dan menyelami strategi perniagaan Rasulullah dan kupasan kaitan dengan bisnes zaman kini. Amat sesuai dimiliki oleh mereka yang terfikir-fikir untuk memulakan perniagaan , baru bertapak dalam bidang perniagaadan juga bagi mereka yang telah lama di dalam bidang ini.


panduan untuk mendapat keredaanya ...........amin

Perkongsian

Diskusi berkisar Ekonomi Islam terbantut sejak kejatuhan Kota Baghdad di tangan tentera Monggol malah lebih jelas selepas keruntuhan Kerajaan Islam Uthmaniyyah di Turki.Kajian ekonomi secara akademik banyak diungguli oleh ahli falsafah Barat seperti Adam Smith,Karl Max dll. Begitu juga dengan ilmu keusahawanan Islam,se...hinggalah hadirnya buku Jejak Bisnes Rasul sebagai penyambung rantai intelektual ulama silam

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...